THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

My Blog List

Sunday, November 20, 2011

NASI+SARDIN

Ehem ehem,
Dh lame aku x update bnda kejadah ni…huhuhu  xde masa sbnarnya (mlas nk menaip) hehhe..btw aku nk citer pasal ari ni…

Aku mula dengan bismilahhirohmanirrohim…
Pagi tadi aku bgun agak awl la dr biasa,awal aku tu dalam kul 9…ni dkira awal sebabnya ari ni weekend, biasa r lepas subuh tdo… walaupun aku tau yg tdo lpas subuh tu x elok sebenrnya…huhuhu…

Ok, aku x nk melalut pnjang2, cz aku x suka…aku lebih suka straight to the point…

Bila aku bukak jer mata pg td, tiba2 jer deria rasa aku teringin nk mkn nasi ngan sardine, perhh, mne aku nk cari sardine yg dh msk ni, kat fudcourt kompem2 la xde.aku cube bwt bodoh jer malas nk layan aku punyer keinginan tetapi kepala otak aku ni… aduss duk asyik pikir pasal sardine jer, mata aku yg agak sangap nk tdo ni pun bleh terbayang nasi ngan sardine… adooiii yai…


tetiba aku terpikir…xkan aku nk masak kowt… malas nya…dh la bilik bersepah, baju satu baldi x basuh lg ni nk masak lgi, lau benda yg nk d masak ad x per, ni satu ulas bawang pun xde …ish penat r cmni… tp disebabkan dh terbayang2 nasi ngan sardine, air liur rasa cm nk meleleh jer, aku pun nekad la nk masak…

Tanpa melengahkan waktu, slpas pikir agak lame lam 20 mnt aku terus bgun pergi mndi n siapkan diri… lepas tu aku capai kunci motor n dompet aku…

 
tempat pertama yg aku tuju ialah bank..huhuh nk kne cucuk dlu b4 beli barang2  almaklumla dalam dompet ad rm2…satu tin sardine pun x lepas bai…


Tnpa melengahkan masa, aku p la kedai yg jual barang2 dapur,  smpai jer dkt kedai tu aku pun tongkat motor aku, x sempat2 nk tnggalkan helmat aku trus masuk lam kedai… benda pertama aku cari sardine la…hhahaha…pastu aku beli la barang2 tmbahan ckit..nk bli bnyak x leh, xde tmpat nk smpan… 


aku pun bli la beras, kobes, sawi,cili,tomato, bawang,telur,minyak masak ,garam… yela x kan aku nk mkn nasi ngan sardine jer, mne bley x de sayur nnti x cukup zat pulak…


Dh selesai, aku pun bayar n trus blah cpat2… aku x nk lengahkan masa cz bnyak kerje lgi kat bilik…

Sesampai aku kat bilik, rumate aku xyah citer la dr pg lgi dia menghilang…aku pun letak semua barang2 yg aku beli td atas meja...aku tukar pakaian n then p basuh baju… selesai basuh baju aku p jemur terus in cast petang nnti hujan xsempat la bju aku kering… 

lpas tu aku balik bilik, ak kemas buku2 n nota2 aku yg bersepah kat atas meja stady n kat atas lantai (mklum la minggu test)…lepas tu aku sapu bilik aku..n taadaa dh kemas pun …fuhh  penat, berpeluh2…aku pun duk jap atas katil aku utk mnghlang kan penat…

Perut pum mula la nk nyanyi lgu keroncong mklum la dr pg x mkn ap lagi, huhuhu, aku tgk jam dh kul 12.15 tgh hari..patut la lapar semacam jer…aku pun bgun dr katil terus ke meja, aku keluarkan sume bnda yg aku bli…

pastu, aku x pikir ap2 dh aku ambil pisau aku potong sayur,cili n bawang.

Disebabkan aku ni duduk hostel mne la nk ad dapur gas, ni pun nasib bik aku ad periuk nasi, tima kasih mak sbb blikan kakak periuk ni, walaupun setahun sekali jer ak masak, at least ari ni dpt mkn nasi ngan sardine.heheheh


K, mula2 aku masak sayur… dgn gigih nya aku menumis nk bwt sayur goreng, syur goreng ni aku cmpur ngan telur…hehhe..disebbkan guna periuk nasi untuk masak, so terpksala aku masak satu2… lepas jer sayur goreng aku masak, aku pun terus masak sardine aku…

ahhh aroma sardine menusuk hidung ku yg x brape nk mancung ni..hehheh…dh selesai masak sume ,aku pum p la cuci periuk aku tu, mklum la nk masak nasi pulak..huhuhuh…lepas sume nyer selesai, nasi aku pun dh masak, tnpa melngahkan masa…lebih kurang pukul 2 ptg dh masa tu, aku pun dh lapar gler, aku terus menikmati nasi ngan sardine n sayur goreng…ermmm



 

nyam,nyam,nyam dalam hati (sodap jugak aku masak dh bleh kawin ni) 

heheheh…pas makan bru ak solat zohor, n then p angkat baju aku d ampaian n lipat la…walaupun penat  tp berbaloi….

p/s: lau nk bwt satu2 perkara tu kne tekad bru la dpt hasilnya ...


0 comments: